6 Ocak 2016 Çarşamba

Karavan değil Cografikavan

Cografikavan'da yaptığımız kayıtlara ve pekçok başka
Radyo Cografika'ya buradan ulaşabilirsiniz.
Yarım hoca dinden, yarım doktor candan edermiş derler... Yarı-zamanlı tembel blogger da saygıdeğer okuyucuyu hasta ediyor hasta! 1,5 yıldır içinde yaşıyoruz dediğimiz, salonundan Radyo Cografika kaydı yaptık diye reklam ettiğimiz, hiç şehir elektriği kullanmaz dediğimiz, blogdaki bazı yazı dizilerinde sıklıkla bahsi geçen karavanımıza neden Cografikavan dediğimizi hiç anlatmadık. Vatandaş da okudu ama anlamadı. Haklıydı da. Affınıza sığınır, yazımızı dikkatinize sunarız...

Cografikavan'ı Tatil Karavanından Ayıran Şeyler

Kitaplık bir Cografikavan'ın temelidir. :)

İçinde 2 kişinin sürekli yaşaması, 4 kişilik bir çekim ya da araştırma ekibinin kısa süreli saha faaliyetlerinde ofis ve konaklama ihtiyaçlarını karşılaması için tasarlanmış iç mekan. Büyük elbise dolapları, mutfak kileri, büyük mutfak tezgahı, kitaplıklar, bolca depolama alanı ve modüler oturma grupları.

2 adet 120 W gücünde güneş paneliyle, 2 adet 110 A gücündeki yaşam akülerini şarj eder. İçindeki tüm aydınlatma LED ile yapılmaktadır, bir karınca kadar az elektrik tüketir. İnşa edildiği Ağustos 2014'ten bu yana hiç şehir elektriği kullanmamıştır. Panellerimizden birini garanti kapsamında yeniledik.
 



Gerektiğinde daha fazla aküye de yer
ayırmış olduğumuz elektrik dolabı.
Zaten kışın kapalı tuttuğumuz bir buzdolabı vardır, yazın güneş tepede olduğu sürece 1500 W gücünde bir invertörden 220 V enerjisini üreterek çalışır.

Mobil kuru-kompost uygulaması (Meraklılar buraya tıklasın)  sayesinde tuvalet ihtiyacı için hiç su harcamaz, doğaya kimyasal katkılı mikrobik organik atık çıkarmaz. Bu tuvalet sayesinde her kullanımda sıradan tuvaletlerle karşılaştırıldığında en az 10 lt suyu korumuş olur. Bu sayede sadece 100 lt hacminde bir su deposu ile daha hafif olarak ve yaşama daha çok yer açarak yoluna devam eder. Yağmur suyu toplayıcı sistem üzerine de çalışmalarımız devam etmektedir.
Salonun gündüz ve gece hâli. (Üstte ve sağ üstte.)
 

Bizce tek bir kusuru vardır o da içten yanmalı dizel motorudur. Fosil yakıtla ilerlemektedir. Henüz ona bir çözüm bulamadık ama üzerinde çalışmaktayız.  :) (Eğer düz dizel bir motoru olaydı biz de Gezen Tohumlar gibi atık yağ yakan bir motor dönüşüm işlemi yapmak isterdik.)

Bagajın 2200 mm yükseklikteki hâli.
Bagajın 1850 mm yükseklikteki hâli.


Her boşluk dolap olarak değerlendirildi.
Elektrikli alet bol olunca oraya buraya
12V çakmak çıkışı çekildi.


Kış lastiğine ödediğimiz para helâl olsun, karda kışta kafamız rahat. 




İşte tüm bunlardan dolayı, bizim gocuman bir karavan değil, Cografikavan'dır. Elemterefiş kem gözlere şiş. Maaşeallah Gocumanımıza!

NOT: Bir aracın panelvandan karavana dönüşme aşamasını anlatan yazı dizisinin ilk bölümüne buraya tıklayarak başlayabilirsiniz.

3 yorum:

  1. Çok güzel işler yapıyorsunuz. Kulüp kurmak ve doğasever eğitim programları yapmayı düşündünüz mü ? Örneğin " Karavana dönüşüm nasıl yapılır ? " ve " Doğada yaşam tüyoları" gibi.
    Bu arada ben Opel Movano komple camlı bir dolmuşu karavana dönüştürüp ruhsata işletmek istiyorum. Hiç bilgim yok ama olfukça becerikliyimdir elimden her iş gelir. Neler yapmam lazım ? Kimlerden yardım almam lazım ? Bana yardım edebilir misiniz ? İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    İlginize teşekkürler. Opel Movano hayırlı olsun. Karavanınızın mobilyalarını, elektrik ve su tesisatını kendiniz yapabilirsiniz tabi ki eğer elinizden iş geliyorsa... Ama hareketli ve sarsıntılı bir ortam olması sebebiyle ufak gibi gözüken çok önemli detaylarla bezeli bir ortam. Okuyarak ve araştırarak bu detayları öğrenebilirsiniz.

    Benim de elimden bir şey geliyorsa yardımcı olmaya çalışırım. Yazıda da belirttiğim gibi, karavan yapımında uzmanlaşmış bir şirketle çalışmayı tercih ettim. Karavanını kendisi yapmayı tercih eden pek çok kişi de var.

    TÜV projelerini çizdirmek, çeki demiri için TSE'ye gitmek gibi işlerle uğraşmak istemedim. Mobilya üretimi için çalıştığım şirket olan MODA Karavan'ın işçiliğini çok beğendim, istedikleri paranın da abartılı olduğunu düşünmüyorum, hak ediyorlar.

    YanıtlaSil